5 principii in viata de cuplu

     In viata de zi cu zi exista multe cupluri care au diferite stiluri de viata, in ceea ce priveste nivelurile de activitate – demne de a deteriora o relatie. Unele cupluri au recunoscute diferite, dar au crezut ca cineva se va adapta si se va schimba – fara niciun rezultat si acest lucru este foarte adevarat, cine asteapta ca partenerul sau sa se schimbe inseamna ca si-a irosit intraga viata ca sa il astepte.

     De regula sunt folosite 5 strategii in terapia de cuplu pentru a fi tratate diferite de stiluri de viata:

1. Compromisul – Partenerii trebuie sa accepte mai intai ca „nu pot avea totul”; ca in orice compromis trebuie sa renunti la ceva pentru a obtine ceva si ca fiecare trebuie sa fie dispus sa satisfaca nevoile celuilalt pentru a castiga reciprocitate. 

2. Perspectivă – Dacă partenerii pot vedea valoarea pe care fiecare o aduce stilului lor de viață, luptele de control se pot risipi. Controlul de dragul controlului este mult prea concentrat pe proces; trebuie sa fie echilibrat cu accent pe continut. De asemenea cuplurile trebuie sa stie ca „nu tot controlul este rau”.

3. Replicarea – Multi dintre cei care se angajeaza in lupte cronice de control le-au experimentat aproape toata viata. De exemplu, s-ar putea sa-si fi vazut parintii in acelasi tip de dinamica – o care nu sa rezolvat niciodata de la sine. 

4. Empatia – Perspicacitatea poate duce la empatie, mai ales daca partenerii pot accepta ca ambii contribuie la lupta cu privire la diferitele dintre stilul lor de viata. Observ ca oamenii care controleaza tind sa aleaga oamenii care controleaza, garantand astfel o batalie, trebuie sa vada rolurile individuale si asa pot relatia mai bine unul cu celalalt.

5. Distrugerea – Fiecare partener trebuie avertizat ca o lupta de control asupra diferitelor stiluri de viata poate duce la moartea eventuala a relatiei. „Nu pot sa cred ca sotia mea ma parasit pentru ca am vrut sa ma uit la sport” trebuie sa faci in asa fel incat sa ii acorzi si ei atentie.

     Dragostea este una dintre cele mai profunde emotii cunoscute fiintelor umane. Exista multe feluri de iubire, dar multi oameni cauta exprimarea ei intr-o relatie romantica cu un partener compatibil. Pentru aceste persoane, relatiile romantice cuprind unul dintre cele mai semnificative aspecte ale vietii si sunt o sursa de implinire profunda. In timp ce nevoia de conexiune umana pare a fi innascuta, capacitate de a forma relatii sanatoase si iubitoare este invatata. 

     Unele dovezi sugereaza ca capacitate de a forma o relatie stabila incepe sa se formeze in copilarie, in primele experiente ale unui copil cu un ingrijitor care satisface in mod fiabil nevoile copilului de hrana, ingrijire, caldura, protectie, stimulare si contact social. Dar sunt teoretizate pentru a stabili modele profund inradacinate de relationare cu ceilalti. Sfarsitul unei relatii este insa adesea o sursa de mare angoasa psihologica.

      Cum sa gasti dragostea?

     Gasirea unui partener cu care sa impartasesti o viata este un proces minunat, dar adesea dificil. Indiferent daca este efectuata online sau in persoana, cautarea probabil va impinge o persoana in stari necunoscute pentru a intalni potentiali parteneri. Pentru a avea succes, este adesea necesar sa iesi in afara zonei de confort.

     Determinarea daca o anumita persoana este potrivita ca potential partener si daca o conexiune reflecta infatuare temporara sau dragoste adevarata, poate fi o provocare, dar cercetarile sugereaza ca exista indicii revelatoare in comportament.

     Un indicator posibil contraintuitiv al unei potențiale potriviri este sentimentul de sine. Cineva care ar fi un partener bun poate impinge o persoana sa descopere noi activitati sau credinte care isi extind propriul concept de sine. Un alt mod timpuriu poate fi stresul: interactiunea in mod repetat cu cineva a carui impresie conteaza profund pentru noi poate alimenta anxietatea.