Care este postura corectă de stat la calculator?

Petrecem destul de mult timp la calculator în ultima vreme și lucrul acesta chiar poate dauna grav sănătății; din mai multe puncte de vedere. În primul rând, nu facem mai deloc mișcare, nu ardem calorii, iar mușchii se pot atrofia în timp, dacă nu sunt puși în funcțiune. Ca să nu mai spunem că acest lucru aduce cu sine kilograme în plus, oboseală cronică, o stare generală proastă și dureri de spate.

Când stai aproape 12 ore într-un scaun de birou, să zicem că nu îi facem cel mai mare bine spatelui nostru. Însă dacă trebuie să muncim în fața unui calculator, putem să incorporăm mici “ajutoare” care în timp ne vor ajuta să evităm probleme mai serioase cu coloana. Să încercăm să ne mișcăm cel puțin zece minute o dată la 50 de minute. Astfel, în fiecare oră, facem o mică plimbare – fie și prin casă / apartament / birou – și ne mai punem mușchii în funcțiune. Putem face și câteva minute de stretching, care sunt recomandate și pentru durerile de spate.

În al doilea rând, e important și ce scaun folosim. Dacă lucrăm de acasă, ar fi bine să investim într-un scaun ceva mai confortabil, ergonomic, care să ne ajute să păstrăm poziția corectă atunci când stăm la birou. Pe lângă calitatea pernei pe care ar trebui să o aibă, contează și spătarul foarte mult. Practic acela ne ajută să stăm drepți. Pe termen lung, investiția merită 100%. Dacă nu dorim să cheltuim o sumă mai mare de bani pe un scaun mai complex, putem să îl facem pe cel pe care deja îl avem ceva mai confortabil. Dacă spătarul ne dă dureri de spate, să încercăm să punem o pernă între coloana noastră și spătar. Ne poate ajuta să avem o postură mai puțin solicitantă pentru spate.

În al treilea rând, dacă avem tendința de a apleca ceva mai mult capul în jos atunci când lucrăm la calculator sau laptop, să încercăm să aducem monitorul la nivelul ochilor. Ne va ajuta să nu ne ținem corpul într-o poziție nenaturală. Dacă folosim laptopul, putem să îl punem fie pe un suport care să îl poziționeze mai sus, fie pe niște cărți, cutie etc. Putem fi creativi. Conform studiilor, capul aplecat poate crea numeroase probleme de sănătate în timp, printre care dezechilibre în sistemul musculo-scheletal, presiunea asupra coloanei vertebrale, dureri de gât, umeri și spate. Poate crește nivelul de stres și oboseală și multe altele. Înclinarea capului are o implicație mult mai mare decât ne-am da seama. Presiunea asupra coloanei diferă în funcție de unghiul nostru de înclinare. Spre exemplu, un unghi de 15 grade are un adaos de greutate de 12 kg. Un unghi de 30 de grade are un adaos de 18 kg, iar unul de 45 de grade adaugă 22 de kg în plus. Un unghi de 60 de grade echivalează cu 27 kg. Așa că ar fi bine să fim mai conștienți de poziția capului pentru că tot noi vom avea de suferit mai târziu.

Tocmai de aceea și în timpul liber, ar trebui să avem grijă la poziția adoptată. Chiar dacă mai stăm pe același scaun de birou ca să urmărim podcast-uri poate pe internet poate, să urmărim filme sau să jucăm jocuri, cum ar fi jocuri de cazinou, atunci să încercăm să nu aplecăm prea mult capul. După cum putem vedea, creează o presiune imensă asupra coloanei noastre, mai mare decât ne-am imaginat. Mai mult, dacă avem posibilitatea să ne bucurăm de aceste plăceri mici și fără să stăm pe același scaun de birou, ar fi perfect. Putem să dăm monitorul mare pe cel mic, telefon sau tabletă, sau ne putem pune filmul preferat pe televizor.

Aceeași recomandare este valabilă și pentru iubitorii de cărți. Și atunci când citim o carte, capul nostru stă aplecat. Așa că ar fi bine să încercăm să ridicăm cartea mai mult la nivelul ochilor sau să încercăm să creăm o linie dreaptă pe coloana și capul nostru.

În concluzie, o poziție incorectă la birou ne poate cauza o mulțime de afecțiuni de sănătate la care nici nu ne-am fi gândit. Și totul ține doar de comportamentul nostru, așa că, dacă este în controlul nostru, de ce să nu avem grijă de noi din timp?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here